mittliiiv.blo.gg

En blogg om mitt liv , upp och nedgångar .

rolig sak att berätta

Publicerad 2015-10-15 19:18:30 i

Som rubriken säger, har en rolig sak att berätta . Det är nämligen  så att inom snar framtid så flyttar en till liten tös hit. En liten rått tös som ska få namnet Minella❤

Som ni kanske märkt gillar jag att ge mina djur ovanliga namn. Vill ha fina men ovanliga namn, inte alltför komplicerade att säga men unika ska dem vara. 

Så idag har jag Athina, Isadora,  Fiona, Totte (vanligt I know ) , Disa och Pralin.  Och så kommer min fina Minella ☺ 

Några namn som står på listan för kommande djur är : Zoella, Indra, Mindra, Althea och Ginza. 

Tottes veterinärbesök

Publicerad 2015-10-10 22:28:21 i Allmänt,

Har ju helt glömt bort att berätta om Tottes veterinär besök.

Totte har ju nu i några månder haft ett sår på ena framtassen som inte velat läka, det är om inte sår sår utan mer som en tryck skada (vetrinärens ord). Såret var som tur var inte infekterat (vilket jag redan visste, har hållt koll), så nu har vi tagit bort all spån och ersatt det med fleece som han ska ha tills de läkt. Sen får han även äta metacam (?) som är smärtstillande. Sen ska vi hålla såret rent, så får vi hålla tummarna att det läker.

Veterinären var för en gångs skull super duktig, kanske inte expert på marsvin men hon brydde sig och frågade sina kollegor om hjälp när hon kände sig osäker.

 

förändring

Publicerad 2015-10-10 22:03:22 i

Godkväll på er alla fina! 
Igår gjorde jag en förändring , en kompis har klippt sig kort (från att ha varit lång hårig ) så då blev jag också sugen på att göra något.  

Så jag färgade håret lila/svart liknande. Svårt att förklara då det skiftar i olika färger.
Bilden gör inte färgen rättvisa, betydligt mer lila i verklighet. syns inget lila på bilden,  men det är lila. 

Mitt älskade hjärta ❤

Publicerad 2015-10-08 22:48:11 i

Idag har varit en bra dag,  kort skol dag vilket var sjukt skönt. När jag kommer hem anfaller finaste Bilbo mig med en viftande svans, väldens gladaste hund! 
Kvällen avslutades med kladdkake bak med bästa vännerna Nicole och Anna, samt kalleha spelande❤  

Imorgon blir det veterinären med Totte då han har ett sår på tassen som aldrig läker. Hjärtat mitt❤

~6år med dej, och fler hoppas vi på! Du och jag Totte❤~

Alla som stöttar

Publicerad 2015-10-06 22:40:34 i

Ikväll fick jag en underbar känsla i kroppen,  en känsla jag alltid ska komma ihåg i svåra tider. 

Alla som säger att ni stöttar mig oavsett vad, att ni alltid finns där - Ni är fan bäst! Tror inte ni förstår hur mycket dem orden byter för mig,  att veta att folk är vid min sida gör att jag vågar stå upp, jag vågar säga ifrån! 

Jag har helt klart världens bästa vänner och väldens bästa djur som är mitt allt ❤ 

Mys fika

Publicerad 2015-10-01 22:31:48 i

For in med Nicole till stan och mötte upp Alva och Nieves eftersom stan hade kvälls öppet. En super bra kväll med dem bästa helt enkelt! My True Friends 💕

Vi tog en fika och mös på i smedjan

Promenad med Bilbo

Publicerad 2015-10-01 13:36:16 i Allmänt,

Tog en lång och skön promenad med finaste Bilbo idag, nu ligger vi båda i soffan och vilar. Hade en kort skol dag idag så slutade 10.30.

Tog lite bilder under promenaden :

 
 
 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela