mittliiiv.blo.gg

En blogg om mitt liv , upp och nedgångar .

Halva jag är borta

Publicerad 2015-04-29 15:54:50 i Allmänt,

 
Dem senaste dagarna har det känts mer och mer som att halva jag  är borta, det visar egentligen bara hur mycket du som lämnade mig betydde. När du lämnade mig, var det inte bara mitt hjärta som du kraschade, utan även halva mig. Det finns så sjukt mycket jag velat säga till dej, saker som jag nästan skrivit till dej i ren vana. Det finns så sjukt många gånger som jag behövt dej vid min sida, så sjukt många saker jag velat göra med dej.
Minnet av dej blir bara svagare och svagare, saknaden blir bara större och större, och längtan efter vår gamla relation är snart outhärdlig.
Jag saknar din röst, ditt ansikte, din lugna själ som alltid fick mig så lugn. Jag saknar personen som ville mitt bästa, personen som stod vid min sida oavsett vad. Personen som brydde sig om mig, och inte personen som fick mig att må så här. Du fick mig att skämmas, du fick dej att sjunka i mina ögon och inse att jag är i många sätt mycket mognare... trots 13 år emellan oss.

Jag är en känslig person, med en stark vilja. Jag är en person som litar på allt för många och för lätt, vilket ofta leder till mycket sårande. Jag är för ärlig i många fall och står inte på sidan och är tyst, utan jag vill att min åsikt ska höras och tål inte klankas ner på. Jag står för det jag sagt och gjort, kan du det med?

Bakom all den här skiten, och vid min sida finns det många personer som visat att dem bryr sig. Att jag kan lite på dem, oavsett vad. Vad skulle jag gjort utan er? och utan mina djur! Ni är fan mitt allt.

 
 

Remember this was your chocie!

Publicerad 2015-04-21 22:05:08 i Allmänt,

Är så less på att personer endast ser felen JAG gör, inte vad dem själva gör.
Varför ska jag behöva ta skit för allt?

Önskar så sjukt mycket att saker och ting kunde bli som förr,
inser inte först nu vilket bra liv jag levde då!
Ett liv jag skulle kunna döda idag för att få leva igen...

Men det brukar väl sägas att efter regnet kommer solsken?
Bara att vänta alltså!

Jag SKA klara det här, ska inte låta NÅGON få förstöra mig eller den jag är!

(En sak jag inte fattar, hur kan någon man trodde älskade mig göra så här mot mig? Hur kan dem vilja/låta mig få må såhär som jag gör idag? )

Remember this was your choice, not mine!
 

#Livetsuger

Publicerad 2015-04-19 21:05:41 i Allmänt,

När ska mitt liv bli ljusare igen? Känns som att jag gått i den mörkaste tunneln på jorden i evigheter, och snart orkar jag inte längre. Jag vill inte gå med den smärta jag jämt har i hjärtat, ångesten och oron jag har i bröstet. Smärtan äter upp mig inifrån!
Att se andra så glada och så "hela" gör mig så sjukt avundsjuk, vill också ha ett sånt liv. Skulle kunna döda för att få slippa all smärta jag har. Vill bara skrika, skrika att det gör ont det du gjorde mot mig, det alla gjorde mot mig. Jag önskar att du förstod hur jävla trasig jag är...
Jag kanske verkar glad och skämtar gör jag alltid, haha mina dåliga skämt ;) Men är bra på att dölja smärtan, vill inte att varenda person ska veta hur jävla förstörd jag är. Men nu kan jag inte dölja det längre, jag orkar helt enkelt inte.

Som tur är har jag VÄRLDENS finstaste och de absolut bästa vännerna jag någonsin kunnat önska mig. Vad har jag gjort som förtjänat er? <3 Jag älskar er runt jorden och tillbaka, plus lite till! Kommer aldrig svika er, är alltid vid er sida oavsett vad. Tillsammans klarar vi allt!

Och mina djur, ni är mitt största leende på mina läppar. Mina ögonstenar, mitt allt <3

Ge mig styrka att överleva detta!
 

tråkigt

Publicerad 2015-04-17 19:05:23 i

Sitter i rummet och har nyss busat med råttorna ityp två timmar!  Gud vad jag älskar dessa små liv,  tror inte det finns nå underbare än att se sina djur skutta av glädje♡

fredag idag vilket betyder HELG och sova!
funderar starkt på att gå ut och gå någon kilometer... annars dör jag nog av tråkhet. 

Ha de bra! 

livet

Publicerad 2015-04-11 00:58:10 i

Brukar ni någonsin fundera över hur livet kunde bli såhär?  Hur man kunde mista de människor man som brukade stå en närmast?  

Folk agerar och säger saker annorlunda när man är arg/ledsen/besviken,  men våga stå för de du sagt och säg förlåt!  Det är inte mycket begärt. Våga stå upp för de du tror på och våga stå upp för dej, vik dej aldrig för något du inte anser är rätt. Oavsett om du förlorar en eller två!

jag trodde man brukade kämpa för dem man älskar,att man aldrig gav upp.  Men jag hade fel, du lät mig gå.  

Dem senaste månaderna har mitt hjärta slitits itu, och när man börjat helat så kommer nästa och her sönder det. Förtjänar jag inte att få må bra? 

~ efter regn kommer sol~ 

Köpa djur på nätet

Publicerad 2015-04-09 22:45:04 i Allmänt,

Såg precis på en internet sida (zoo.se) att dem säljer levande djur på nätet(!). Hur sjukt är inte det?! Man inser bara mer och mer hur lite värde djuren har i samhället, det börjar fan bli ÄCKLIGT! Ett djur har exakt samma värde som en människa, säljer vi människor på nätet?! Nä, Vidrigt!

Skulle då aldrig i hela mitt liv stödja de företag som säljer djur på nätet, det är nog illa med djur som säljs i djuraffärer. Inte för att det är nå fel på djuren, bara helt sjukt att man säljer djur till typ vem som helst. Charlie och Totte är ju från djuraffär, men skulle ALDRIG köpa ett djur idag där ifrån. Mina marsvin har aldrig varit sjuka ( de är drygt 6 år ), och de är pigga med tanke på åldern.

Nu ska jag avsluta detta inlägg med något positivt skrivande, Gud vad jag älskar mina "nya" råttor. Dem är helt underbara, dem får mig alltid att le. Även när jag gråter som mest. Utan dem skulle mina dagar bara vara gråa och tråkiga, dem är verkligen mitt liv <3

trodde inte man kunde älska ett djur så mycket som jag älskar mina! Dem kom in med ljus i mitt liv, det är vi mot världen. Nu och föralltid! <3

3 månader sen Mira dog idag, mitt hjärta kommer aldrig bli helt igen. Saknar och Älskar dej så mycket Mira <3 Vila i frid!
 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela