mittliiiv.blo.gg

En blogg om mitt liv , upp och nedgångar .

Köpa djur på nätet

Publicerad 2015-04-09 22:45:04 i Allmänt,

Såg precis på en internet sida (zoo.se) att dem säljer levande djur på nätet(!). Hur sjukt är inte det?! Man inser bara mer och mer hur lite värde djuren har i samhället, det börjar fan bli ÄCKLIGT! Ett djur har exakt samma värde som en människa, säljer vi människor på nätet?! Nä, Vidrigt!

Skulle då aldrig i hela mitt liv stödja de företag som säljer djur på nätet, det är nog illa med djur som säljs i djuraffärer. Inte för att det är nå fel på djuren, bara helt sjukt att man säljer djur till typ vem som helst. Charlie och Totte är ju från djuraffär, men skulle ALDRIG köpa ett djur idag där ifrån. Mina marsvin har aldrig varit sjuka ( de är drygt 6 år ), och de är pigga med tanke på åldern.

Nu ska jag avsluta detta inlägg med något positivt skrivande, Gud vad jag älskar mina "nya" råttor. Dem är helt underbara, dem får mig alltid att le. Även när jag gråter som mest. Utan dem skulle mina dagar bara vara gråa och tråkiga, dem är verkligen mitt liv <3

trodde inte man kunde älska ett djur så mycket som jag älskar mina! Dem kom in med ljus i mitt liv, det är vi mot världen. Nu och föralltid! <3

3 månader sen Mira dog idag, mitt hjärta kommer aldrig bli helt igen. Saknar och Älskar dej så mycket Mira <3 Vila i frid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela